preloader

Ramowy plan dnia

0:00

7:00 - 8:30
7:00 - 8:30

Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z zainteresowaniami dzieci. Praca indywidualna z dziećmi.

8:30–8:45
8:30–8:45

Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci:

  • ćwiczenia gimnastyczne,
  • zabawy muzyczno-taneczne,
  • zabawy integracyjno-ruchowe,
  • ruchowe opowieści,
  • ruch przy muzyce.
8.45–9.00
8.45–9.00

Przygotowanie do śniadania

  • czynności higieniczne,
  • czynności organizacyjno-porządkowe,
  • czynności zwyczajowo-kulturowe.
9.00 – 9.30
9.00 – 9.30

Śniadanie

9.30 – 9.50
9.30 – 9.50

Swobodne zabawy dzieci (samodzielne, zespołowe) w kącikach zainteresowań

  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy manipulacyjne,
  • rozwijające mowę,
  • ćwiczące koncentrację uwagi,
  • rozwijające logiczne myślenie,
  • kształtujące umiejętność współdziałania,
  • rozwijające kompetencje komunikacyjne.
9.50 – 10.00
9.50 – 10.00

Zabawa relaksacyjno-koncentrująca z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu.

10.00 – 10.50
10.00 – 10.50

Zajęcia poznawczo-wychowawcze (zespołowe, grupowe) – cykliczne zajęcia wynikające z realizowanego projektu z wykorzystaniem metod

  • metoda projektów
  • metoda dobrego startu – wg M. Bogdanowicz,
  • dziecięca matematyka – wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • ruch rozwijający W. Scherborne,
  • nauka języka angielskiego,
  • zajęcia sensomotoryczne,
  • zajęcia teatralne,
  • zajęcia profilaktyczne,
  • zajęcia grafomotoryczne,
  • zajęcia rozwijające aktywność twórczą,
  • zajęcia sprawnościowe i sportowe,
  • zajęcia umuzykalniające.
10.50 – 11.00
10.50 – 11.00

Przygotowanie do drugiego śniadania + drugie śniadanie

11.00 - 11.10
11.00 - 11.10

Czynności organizacyjne, higieniczno – porządkowe, ustalenie zasad zabaw w ogrodzie, dopasowywanie garderoby adekwatnie do pogody,

11.15 – 12.15
11.15 – 12.15

Zabawy w ogrodzie

  • swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego,
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych, badań i doświadczeń,
  • gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe).
13.00 – 13.30
13.00 – 13.30

Obiad

13.30 – 15.00
13.30 – 15.00

Młodsze dzieci (3 – latki) przygotowanie do odpoczynku, odpoczynek na leżakach – relaksacja (higiena układu nerwowego)

13.30 – 13.45
13.30 – 13.45

Starsze dzieci chwila poobiedniego relaksu

  • słuchanie muzyki,
  • słuchanie bajek, opowiadań, wierszy (czytanych przez nauczyciela, odtwarzanych z płyty),
  • słuchanie dźwięków przyrody (płyty),
  • relaks,
  • zabawy dźwiękonaśladowcze
13.45 – 14.30
13.45 – 14.30

Starsze dzieci - swobodna aktywność według własnych pomysłów i zainteresowań

  • zajęcia dodatkowe,
  • zabawy w sali lub w ogrodzie,
  • zabawy i gry indywidualne, zespołowe,
  • zabawy ruchowe – spontaniczne i kierowane,
  • indywidualna praca z dziećmi
13.45 – 14.30
13.45 – 14.30

Starsze dzieci - swobodna aktywność według własnych pomysłów i zainteresowań

  • zajęcia dodatkowe,
  • zabawy w sali lub w ogrodzie,
  • zabawy i gry indywidualne, zespołowe,
  • zabawy ruchowe – spontaniczne i kierowane,
  • indywidualna praca z dziećmi
14.30 – 14.45
14.30 – 14.45

Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci

  • ćwiczenia gimnastyczne,
  • zabawy muzyczno-taneczne,
  • zabawy integracyjno-ruchowe,
  • ruchowe opowieści,
  • ruch przy muzyce.
14.45 – 15.00
14.45 – 15.00

Przygotowanie do podwieczorku

15.00 – 15.20
15.00 – 15.20

Podwieczorek

15.20 – 17.00
15.20 – 17.00

Swobodne zabawy (samodzielne, zespołowe) w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie

  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy manipulacyjne,
  • rozwijające mowę,
  • ćwiczące koncentrację uwagi,
  • rozwijające logiczne myślenie,
  • kształtujące umiejętność współdziałania,
  • rozwijające kompetencje komunikacyjne,  oraz indywidualna praca z dziećmi.

Praca indywidualna z dziećmi.