Przedszkole i oddział przedszkolny w szkole, jako placówka nieferyjna, funkcjonuje przez cały rok, z wyjątkiem przerw ustalonych przez organ prowadzący1.
Wakacyjne przerwy w działalności przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole związane są z prowadzonymi pracami remontowo – modernizacyjnymi oraz umożliwiają nauczycielom oraz pracownikom placówki skorzystanie z urlopu wypoczynkowego. W czasie przerwy dzieci mogą korzystać z zajęć w innym przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole.
Opieka wakacyjna w każdym z dyżurujących przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach będzie organizowana w ramach trzech turnusów.
Rodzice mogą wybrać jeden lub więcej turnusów lub tylko poszczególne tygodnie.
1. Opieką wakacyjną obejmujemy wyłącznie dzieci, uczęszczające w roku szkolnym 2024/2025 do:
a) przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę,
b) przedszkoli biorących udział we wspólnej z miastem rekrutacji, jeśli zadeklarowały one udział w zapisach na dyżury.
2. Zapisy na dyżur prowadzone są w elektronicznym systemie zapisów.
3. We wszystkich placówkach obowiązują te same zasady, terminy i kryteria zapisów.
4. We wniosku o przyjęcie dziecka na dyżur wakacyjny, w każdym z turnusów, rodzice2 mogą
wybrać nieograniczoną liczbę placówek przedszkolnych.
1. Jeśli jesteś rodzicem dziecka, które uczestniczy w rekrutacji na rok 2025/2026 do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych lub klas pierwszych szkół podstawowych korzystaj z utworzonego przez siebie hasła do systemu rekrutacyjnego;
2. Jeśli jesteś rodzicem dziecka, które nie bierze udziału w rekrutacji korzystaj z zakładki “Zarejestruj się”
3. Rejestrowanie zapisu dziecka w systemie elektronicznym:
• uzupełniaj dane dziecka,
• wskaż:
− turnusy w kolejności chronologicznej od turnusu najwcześniejszego,
− przedszkola lub oddziały przedszkolne w każdym z wybranych turnusów w kolejności od najbardziej preferowanego,
• zapisz wniosek w systemie i podpisz profilem zaufanym/e-dowodem/podpisem kwalifikowanym – przy tej formie podpisu nie musisz dostarczać wersji papierowej
wniosku,
• pobierz i zapisz wniosek (w formie elektronicznej – w formacie PDF), a po wydrukowaniu i podpisaniu złóż wniosek w przedszkolu lub szkole wskazanej na pierwszej pozycji w pierwszym z wybranych turnusów tzw. dyżurującym przedszkolu lub szkole pierwszego wyboru.
4. Tradycyjna forma zapisu dziecka:
• pobierz wniosek w przedszkolu lub szkole,
• wypełnij go odręcznie i po podpisaniu złóż w dyżurującym przedszkolu lub szkole
pierwszego wyboru,
• informacje zawarte we wniosku wprowadzi do systemu elektronicznego przedszkole
lub szkoła.
1. Kolejność przyjęć ustala dyrektor przedszkola lub szkoły.
2. Pierwszeństwo w przyjęciu mają dzieci uczęszczające do danego przedszkola lub oddziału przedszkolnego, a następnie dzieci z innych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w dzielnicy. Na pozostałe wolne miejsca przyjmowane są dzieci z przedszkoli i oddziałów przedszkolnych z innych dzielnic.
3. Przy ustalaniu kolejności przyjęć dyrektor bierze również pod uwagę:
• wnioski dotyczące rodzeństw,
• miejsce przedszkola lub szkoły na liście preferencji (w porządku od najbardziej do najmniej preferowanego).
4. Informację o zakwalifikowaniu dziecka znajdziesz w elektronicznym systemie zapisów oraz w przedszkolu lub szkole, do której ubiegałeś się o przyjęcie na dyżur. Informacja o zakwalifikowaniu zostanie również przesłana rodzicom lub prawnym opiekunom na adresy e-mail wskazane we wniosku.
5. Dziecko zostanie przyjęte jeśli:
• wniesiesz opłatę za żywienie (w terminie 14 dni od dnia opublikowania informacji o zakwalifikowaniu) na rachunek wskazany przez dyrektora przedszkola lub szkoły, do której dziecko jest zakwalifikowane,
lub
• dostarczysz do placówki orgaznizującej opiekę wakacyjną (w terminie 14 dni od dnia opublikowania informacji o zakwalifikowaniu) zaświadczenie o zwolnieniu z opłat za żywienie w macierzystym przedszkolu lub szkoły i wystąpisz o zwolnienie z opłaty za żywienie w czasie dyżuru wakacyjnego, lub
• dostarczysz do placówki orgaznizującej opiekę wakacyjną (w terminie 14 dni od dnia opublikowania informacji o zakwalifikowaniu) zaświadczenie o finansowaniu posiłków przez OPS.
6. Jeśli nie dokonasz opłaty lub nie dostarczysz zaświadczenia we wskazanym terminie, dziecko zostanie wykreślone z listy dzieci zakwalifikowanych na dyżur w przedszkolu lub oddziale
przedszkolnym w szkole, organizującym opiekę wakacyjną.
7. Rekrutacja uzupełniająca prowadzona będzie na wolne miejsca zgodnie z harmonogramem. Aby wziąć w niej udział, musisz złożyć wniosek bezpośrednio w przedszkolu lub w szkole
podstawowej, które dysponują wolnymi miejscami.
8. Po zakończeniu rekrutacji uzupełniającej zapisów na dyżury wakacyjne opublikujemy wykaz wolnych miejsc w dyżurujących przedszkolach i szkołach – zapisy na pozostałe wolne miejsca
prowadzone będą bezpośrednio przez dyrektorów – w celu zapisu dziecko musisz skontaktować się z dyżurującą placówką, która posiada wolne miejsca.
Przedszkole Nr 114
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to