Ramowy plan dnia

Ramowy rozkład dnia

7.00–8.30 – Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z zainteresowaniami dzieci. Praca indywidualna z dziećmi.

8.30–8.45 – Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci:

  • ćwiczenia gimnastyczne,
  • zabawy muzyczno-taneczne,
  • zabawy integracyjno-ruchowe,
  • ruchowe opowieści,
  • ruch przy muzyce.

8.45–9.00 – Przygotowanie do śniadania:

  • czynności higieniczne,
  • czynności organizacyjno-porządkowe,
  • czynności zwyczajowo-kulturowe.

9.00 – 9.30 Śniadanie:

9.30 – 9.50 – Swobodne zabawy dzieci (samodzielne, zespołowe) w kącikach zainteresowań:

  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy manipulacyjne,
  • rozwijające mowę,
  • ćwiczące koncentrację uwagi,
  • rozwijające logiczne myślenie,
  • kształtujące umiejętność współdziałania,
  • rozwijające kompetencje komunikacyjne.

9.50 – 10.00 – Zabawa relaksacyjno-koncentrująca z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu.

10.00 – 10.50 – Zajęcia poznawczo-wychowawcze (zespołowe, grupowe) – cykliczne zajęcia wynikające z realizowanego projektu z wykorzystaniem metod:

  • metoda projektów
  • metoda dobrego startu – wg M. Bogdanowicz,
  • dziecięca matematyka - wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
  • ruch rozwijający W. Scherborne,
  • nauka języka angielskiego,
  • zajęcia sensomotoryczne,
  • zajęcia teatralne,
  • zajęcia profilaktyczne,
  • zajęcia grafomotoryczne,
  • zajęcia rozwijające aktywność twórczą,
  • zajęcia sprawnościowe i sportowe,
  • zajęcia umuzykalniające.

10.50 – 11.00 – Przygotowanie do drugiego śniadania + drugie śniadanie.

11.10 - Przygotowanie do wyjścia do ogrodu:

  • czynności organizacyjne, higieniczno – porządkowe,
  • ustalenie zasad zabaw w ogrodzie,
  • dopasowywanie garderoby adekwatnie do pogody,

11.15 – 12.15 – Zabawy w ogrodzie:

  • swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego,
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych, badań i doświadczeń,
  • gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe).

12.15 – 13.00 – Przygotowanie do obiadu.

13.00 – 13.30 Obiad

13.30 – 15.00 – Młodsze dzieci (3 – latki) przygotowanie do odpoczynku, odpoczynek na leżakach – relaksacja (higiena układu nerwowego),

13.30 – 13.45 – Starsze dzieci chwila poobiedniego relaksu:

  • słuchanie muzyki,
  • słuchanie bajek, opowiadań, wierszy (czytanych przez nauczyciela, odtwarzanych z płyty),
  • słuchanie dźwięków przyrody (płyty),
  • relaks,
  • zabawy dźwiękonaśladowcze,

13.45 – 14.30 – Starsze dzieci - swobodna aktywność według własnych pomysłów i zainteresowań,

  • zajęcia dodatkowe,
  • zabawy w sali lub w ogrodzie,
  • zabawy i gry indywidualne, zespołowe,
  • zabawy ruchowe - spontaniczne i kierowane,
  • indywidualna praca z dziećmi

14.30 – 14.45 – Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci:

  • ćwiczenia gimnastyczne,
  • zabawy muzyczno-taneczne,
  • zabawy integracyjno-ruchowe,
  • ruchowe opowieści,
  • ruch przy muzyce.

14.45 – 15.00. Przygotowanie do podwieczorku.

15.00 – 15.20 Podwieczorek

15.20 – 17.00. Swobodne zabawy (samodzielne, zespołowe) w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie:

  • zabawy konstrukcyjne,
  • zabawy manipulacyjne,
  • rozwijające mowę,
  • ćwiczące koncentrację uwagi,
  • rozwijające logiczne myślenie,
  • kształtujące umiejętność współdziałania,
  • rozwijające kompetencje komunikacyjne,  oraz indywidualna praca z dziećmi.

Praca indywidualna z dziećmi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dane do korespondencji:

Przedszkole Nr 114
02–071 Warszawa
ul. M. Langiewicza 1/3

Telefon:

22 825 11 94

E-mail:

p114@eduwarszawa.pl

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.