Ramowy rozkład dnia
7.00–8.30 – Swobodna aktywność w kącikach zainteresowań, zgodnie z zainteresowaniami dzieci. Praca indywidualna z dziećmi.
8.30–8.45 – Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci:
-
ćwiczenia gimnastyczne,
-
zabawy muzyczno-taneczne,
-
zabawy integracyjno-ruchowe,
-
ruchowe opowieści,
-
ruch przy muzyce.
8.45–9.00 – Przygotowanie do śniadania:
-
czynności higieniczne,
-
czynności organizacyjno-porządkowe,
-
czynności zwyczajowo-kulturowe.
9.00 – 9.30 Śniadanie:
9.30 – 9.50 – Swobodne zabawy dzieci (samodzielne, zespołowe) w kącikach zainteresowań:
-
zabawy konstrukcyjne,
-
zabawy manipulacyjne,
-
rozwijające mowę,
-
ćwiczące koncentrację uwagi,
-
rozwijające logiczne myślenie,
-
kształtujące umiejętność współdziałania,
-
rozwijające kompetencje komunikacyjne.
9.50 – 10.00 – Zabawa relaksacyjno-koncentrująca z wykorzystaniem muzyki aktywizującej odpoczynek, wyobraźnię i sprzyjającej wyciszeniu.
10.00 – 10.50 – Zajęcia poznawczo-wychowawcze (zespołowe, grupowe) – cykliczne zajęcia wynikające z realizowanego projektu z wykorzystaniem metod:
-
metoda projektów
-
metoda dobrego startu – wg M. Bogdanowicz,
-
dziecięca matematyka - wg E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,
-
ruch rozwijający W. Scherborne,
-
nauka języka angielskiego,
-
zajęcia sensomotoryczne,
-
zajęcia teatralne,
-
zajęcia profilaktyczne,
-
zajęcia grafomotoryczne,
-
zajęcia rozwijające aktywność twórczą,
-
zajęcia sprawnościowe i sportowe,
-
zajęcia umuzykalniające.
10.50 – 11.00 – Przygotowanie do drugiego śniadania + drugie śniadanie.
11.10 - Przygotowanie do wyjścia do ogrodu:
-
czynności organizacyjne, higieniczno – porządkowe,
-
ustalenie zasad zabaw w ogrodzie,
-
dopasowywanie garderoby adekwatnie do pogody,
11.15 – 12.15 – Zabawy w ogrodzie:
-
swobodne zabawy z wykorzystaniem urządzeń ogrodowych i sprzętu sportowego,
-
prowadzenie obserwacji przyrodniczych, badań i doświadczeń,
-
gry i zabawy sportowe (zespołowe, grupowe, międzygrupowe).
12.15 – 13.00 – Przygotowanie do obiadu.
13.00 – 13.30 Obiad
13.30 – 15.00 – Młodsze dzieci (3 – latki) przygotowanie do odpoczynku, odpoczynek na leżakach – relaksacja (higiena układu nerwowego),
13.30 – 13.45 – Starsze dzieci chwila poobiedniego relaksu:
-
słuchanie muzyki,
-
słuchanie bajek, opowiadań, wierszy (czytanych przez nauczyciela, odtwarzanych z płyty),
-
słuchanie dźwięków przyrody (płyty),
-
relaks,
-
zabawy dźwiękonaśladowcze,
13.45 – 14.30 – Starsze dzieci - swobodna aktywność według własnych pomysłów i zainteresowań,
-
zajęcia dodatkowe,
-
zabawy w sali lub w ogrodzie,
-
zabawy i gry indywidualne, zespołowe,
-
zabawy ruchowe - spontaniczne i kierowane,
-
indywidualna praca z dziećmi
14.30 – 14.45 – Zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela z uwzględnieniem pomysłów dzieci:
-
ćwiczenia gimnastyczne,
-
zabawy muzyczno-taneczne,
-
zabawy integracyjno-ruchowe,
-
ruchowe opowieści,
-
ruch przy muzyce.
14.45 – 15.00. Przygotowanie do podwieczorku.
15.00 – 15.20 Podwieczorek
15.20 – 17.00. Swobodne zabawy (samodzielne, zespołowe) w kącikach zainteresowań lub w ogrodzie:
-
zabawy konstrukcyjne,
-
zabawy manipulacyjne,
-
rozwijające mowę,
-
ćwiczące koncentrację uwagi,
-
rozwijające logiczne myślenie,
-
kształtujące umiejętność współdziałania,
-
rozwijające kompetencje komunikacyjne, oraz indywidualna praca z dziećmi.
Praca indywidualna z dziećmi.