Co ciekawego w maju i w czerwcu 2022 roku?

od kwietnia  - cotygodniowe (wtorkowe) spotkania z Ozobotami -  małymi sympatycznymi robotami, które uczą dzieci programowania,

13.05 (piątek) - " Woda" zajęcia przyrodnicze z cyklu "Wesoły Uniwersytet" dla wszystkich dzieci

17.05 (wtorek) - spektakl teatralny "Złote jabłko" dla wszystkich dzieci,

27.05 (piątek) - Warsztaty "pokazy chemiczno - fizyczne",

1.06 (środa) - wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego Jabłonka" dla dzieci z grupy I i II,

2.06 (czwartek) - wycieczka do Gospodarstwa Agroturystycznego Jabłonka" dla dzieci z grupy III i IV,

8.06 (środa) - spotkanie z Opowiadaczem dla wszystkich dzieci,

od 9.06 do 13.06 (czwartek, piątek, poniedziałek) - zakończenie roku dla starszaków,

10.06 (wtorek) - "Co latem piszczy w trawie?" zajęcia przyrodnicze z cyklu "Wesoły Uniwersytet" dla wszystkich dzieci,

14.06 (wtorek) - spotkanie z "Cyrkiem Pomponi" dla wszystkich dzieci.

 

 




Szanowni Państwo,

Dzielnica Ochota wystąpiła o rejestrację zbiórki na pomoc dla miasta Iwano – Frankiwsk. Zbiórka została zarejestrowana pod nazwą Ochota Solidarna z Ukrainą 2022/629/OR.

Dzielnicę Ochota i Iwano – Frankiwsk na Ukrainie łączy ponad dwadzieścia lat współpracy. Z Iwano- Frankiwska dotarła lista z najpotrzebniejszymi artykułami. Są wśród nich m.in.: sprzęt techniki biurowej i materiały eksploatacyjne do sprzętu biurowego, środki pierwszej pomocy, koce, śpiwory, namioty. Takie informacje przekazał mer Iwano – Frankiwska Rusłan Marcinkiw, z którym władze Ochoty są w stałym kontakcie.

Podczas zbiórki będą zbierane zarówno pieniądze do puszek, jak i konkretne artykuły: śpiwory, koce, materace, karimaty, termosy, latarki, baterie, odzież ochronna, termiczna, żywność (tylko i wyłącznie konserwy), środki higieniczne.

Rzeczy można przekazywać od poniedziałku 28 lutego w:

MAL Grójecka 109 (Pod Skrzydłami) w godzinach 10.00-18.00,

Urząd Dzielnicy Ochota przy Pawińskiego 30 w godzinach 8.00 – 20.00 i

OPS Ochota (Plac Baśniowy) przy Częstochowskiej 11/15 w godzinach 8.00.-18.00

Od soboty (26.02) działa  zbiórka publiczna. Puszki na datki pojawią się w wielu miejscach na terenie naszej dzielnicy. Dla chętnych podajemy również numer konta: Towarzystwo Rozwijania Aktywności Dzieci SZANSA, ING Bank Śląski 86 1050 1041 1000 0022 9258 5565, tytuł wpłaty DAROWIZNA NA POMOC UKRAINIE.

Dzielnica utworzyła punkt pomocy dla uchodźców. Znajduje się w nim 50 miejsc noclegowych. W tym miejscu uchodźcy mogą najeść się do syta, wykąpać i zastanowić się co dalej robić. Z tego punktu w weekend skorzystało już blisko 60 osób.

Dzielnica poszukuje lokali dla osób uciekających z Ukrainy. Potrzebne są miejsca, w których doraźnie, (czasem dosłownie z chwili na chwilę) będzie można umieścić przyjeżdżających do nas uchodźców z Ukrainy.  Osoby, które dysponują pokojem, mieszkaniem, lokalem użytkowym, domem na działce itp., prosimy o kontakt z sekretariatem Zarządu Dzielnicy Ochota 22 4439601 lub 22 4439604 w godz. 8.00-16.00.

Dzielnica uruchomiła telefon dla uchodźców z Ukrainy, którzy potrzebują schronienia. Jeśli wiecie o kimś, kto potrzebuje pomocy to dajcie nam znać pod numerem telefonu 514 603 547

 

Własny program wychowania przedszkolnego

Własny program wychowania przedszkolnego

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku wprowadza nową podstawę programową wychowania przedszkolnego. Podstawa ta opisuje proces wspomagania rozwoju i edukacji dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym.

 

Nowa podstawa programowa wskazuje, zamiast dotychczasowych trzynastu, tylko jeden cel wychowania przedszkolnego, jakim jest wsparcie całościowego rozwoju dziecka. Wsparcie to realizowane jest przez proces opieki, wychowania i nauczania – uczenia się, co umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości, sensu działania oraz gromadzenie doświadczeń na drodze prowadzącej do prawdy, dobra i piękna. W efekcie takiego wsparcia dziecko ma osiągnąć dojrzałość do podjęcia nauki na pierwszym etapie edukacji. 

Osiągnięciu tego celu  ma służyć realizowanie przez przedszkole następujących zadań:

1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.

2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa. 

3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych. 

4. Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony. 

5. Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania,
z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań. 

6. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie. 

7. Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.;

8. Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie
o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci. 

9. Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.

10. Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.

11. Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.

12. Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka. 

13. Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju. 

14. Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych
o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju. 

15. Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole. 

16. Organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego – kaszubskiego.

17. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.

 

W przedszkolu  realizowany jest „Programem Wychowania Przedszkolnego – różnicujący indywidualny rozwój dziecka, poprzez dostosowanie zadań edukacyjnych do jego potrzeb i możliwości” opracowany przez Radę Pedagogiczną zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Program ten obejmuje obszary wynikające z podstawy programowe.

Treści do realizacji, zawarte w programie, nie są podzielone według wieku, a według zagadnień  co daje nauczycielowi możliwość swobodnego dobierania realizowanych treści nie do wieku, ale do możliwości, umiejętności, posiadanej wiedzy  i oczekiwań dziecięcych.  Pozwala to na zapewnienie wszechstronnego rozwoju dziecka z jednoczesnym poszanowaniem jego indywidualności.  Daje możliwość lepszej stymulacji rozwoju. Pozwala na wyrównywanie szans.  Podejmowane działania zawsze są  zorientowana na dziecko. Każde z nich,  nie tylko respektuje  indywidualne cechy dziecka ale także szanuje jego potrzeb rozwojowych i dodatkowo wykorzystuje  jego zdolności i zainteresowania, co pozwala na indywidualne doświadczanie z pełną akceptacją indywidualnego tempa rozwoju dziecka.

W roku szkolnym 2021/2022  dodatkowo program ten zostanie wzmocniony następującymi  programami uzupełniającymi opracowanymi przez nauczycielki z tutejszej placówki:

  • Program „Dzieci niepełnosprawne w strukturze przedszkola masowego”
  • Program „Edukacji teatralnej” 
  • Program „Klub małego Europejczyka”
  • Program „Młodego Ekologa”
  • Program geograficzny „Demo, Demokracja, Racja”

oraz

  • Program filozoficzny „Kącik Sokratesa – Dzieci dzieciom” autorstwa mgr Anny Brzoskowskiej i mgr Katarzyny Kuczyńskiej;

Codzienną pracę z dziećmi będziemy opierać na:

  • Metodzie Projektu
  • Metodzie Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz,
  • Matematykę według profesor M. Gruszczyk – Kolczyńskiej

 

Dane do korespondencji:

Przedszkole Nr 114
02–071 Warszawa
ul. M. Langiewicza 1/3

Telefon:

22 825 11 94

× Ta strona używa plików cookies. Dowiedz się o celach i zasadach ich wykorzystywania.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z ustawieniami swojej przeglądarki.